مدت زمان سئو سایت چقدر است؟

مدت زمان سئو سایت

مدت زمان سئو سایت اولین سؤالی است که به فکر هر کسی که به دنبال سئوی سایت خود است، میوفتد. معمولاً افراد پس از شروع کار و اقدامات سئو بر روی سایت خود به انتظار قرار‌گیری سایت خود در صفحه‌ی اول گوگل هستند در صورتی که با رعایت کردن نکات اصولی سئو و انجام اقدامات اولیه می‌توان انتظار داشت این نتیجه بین ۶ تا حداقل ۱۲ ماه به طول بینجامد. در این مقاله قصد داریم به مدت زمان سئوی یک سایت بپردازیم، پس با ما همراه باشید.

سئوی سایت چیست؟

سئو یا seo مخفف Search engine optimization است یکی از زیر مجموعه‌های دیجیتال مارتینگ است که به اقداماتی گفته می‌شود که باعث بهینه‌سازی موتور‌های جستجو می‌شود و باعث افزایش بازدید‌های یک سایت و بهبود رتبه‌بندی آن در موتور‌های جست و جو می‌شود. ما انواع مختلفی از موتور‌های جست و جو را داریم که در کشور‌های مختلف از آن استفاده می‌کنند اما بیشترین آمار استفاده مربوط به گوگل است.

پایه‌های اصلی سئو

سئو یک فرآیند زمانبر است که مستلزم استمرار است. سئو شامل تکنیک‌های زیادی است که هر کدام می‌توانند تأثیر مثبتی در فرآیند سئو بگذارند. سئو شامل سه بخش کلی است که مانند یک مثلث هستند که هر کدام از این بخش‌ها بهم مرتبط هستند در ادامه به معرفی این بخش‌ها می‌پردازیم:

سئو داخلی

سئوی داخلی یا سئو on page به یک سری اقدامات و اعمالی گفته می‌شود که در داخل وب سایت انجام می‌شود. اقداماتی که در سئو داخلی انجام می‌شود شامل: لینک‌سازی داخلی، تولید محتوای سئو شده و توجه به هدینگ‌های محتوا و بهینه‌سازی تصاویر و توجه به تایتل و متادیسکریپشن است.

سئو خارجی

سئوی خارجی یا سئو off page به یک سری اقداماتی گفته می‌شود که در خارج از وب سایت انجام می‌شود. و هدف از آن معرفی وب سایت به موتور‌های جستجو است. اقداماتی مثل بک لینک‌سازی و برند‌سازی و خرید رپورتاژ بخشی از سئوی خارجی هستند. به طور کلی سئو خارجی نیازمند زمان بیشتری است و از نکات دیگری که در سئوی خارجی باید به آن توجه داشت زدن بک لینک است که باید به صورت طبیعی انجام شود.

سئو تکنیکال

از بخش‌های مهم سئو است که بیشتر مربوط به کد‌نویسی است. رعایت اصول سئو برای بهبود تجربه کاربری و اسکیما و بهینه‌سازی سرعت سایت و نمایش صحیح صفحه در موبایل و تصحیح فایل robot. txt جزء مواردی هستند که از بخش‌های سئوی تکنیکال محسوب می‌شوند.

سئو سایت چقدر زمان می‌برد؟

به طور کلی مدت زمان کسب نتیجه در سئو به چندین فاکتور و عامل مثل اعتبار سایت و سن سایت و… بستگی دارد. هیچ روش جادویی برای رسیدن نتیجه زودهنگام وجود ندارد ولی اگر به دنبال روش‌های بسیار سریع هستید باید به شما بگویم که گوگل با استفاده از الگوریتم‌های خود نسبت به افزایش سریع رتبه مشکوک می‌شود و اگر ثابت شود که از روش‌های کلاه سیاه استفاده شده جریمه‌های سنگینی اعمال می‌شود پس پروسه به نتیجه رسیدن سایت شما یک پروسه تقریباً زمانبر و بلند مدت است که نیازمند صبر است و البته تلاش‌های یک سئوکار. چندین فاکتور در زمانبندی سئو مؤثر هستند که در ادامه به برسی آن‌ها می‌پردایم.

مدت زمان سئو سایت

رفع خطا‌های مربوط سایت

یکی از عامل‌هایی که در زمانبندی سئو تأثیر دارد و ممکن است پروسه سئو را زمانبرتر کند حل مشکلات و خطا‌های داخل سایت است و بر روی سئوی سایت تأثیر منفی دارد مثل مشکلات هاست. حالا منظور ما از مشکلات هاست خطا‌های ایجاد شده در آن مثل خطا‌های ۴۰۴ و یا بهینه‌سازی‌های نامعتبر است. که در صورت برسی و حل کردن آن‌ها می‌توان رتبه سایت را بهبود بخشید. یکی دیگر از مشکلات سایت که مهم است مشکلاتی مربوط به فایل robots. txt و پایش صفحات است. به عنوان مثال به روزرسانی کردن چند لینک  در نقشه سایت می‌تواند زمانبندی شما را برای رسیدن به نتیجه بهبود ببخشند.

اعتبار و سن وب سایت

تأثیر سن دامنه از سمت گوگل بسیار ناچیز گزارش شده است اما به طور کلی وب سایت‌هایی که دامنه‌های آن‌ها قدیمی‌تر هستند تأثیرات سئو را نسبت به دامنه‌های سایت جدید سریعتر می‌پذیرند. زمانی که وب سایت شمال فعال باشد بعد از چند ماه می‌توانید مطعن باشید که به نتیجه مثبتی می‌رسد. ولی همانطور که کمی قبل‌تر هم اشاره کردیم دامنه‌هایی که قدیمی‌تر هستند سریع‌تر می‌توانند به نتیجه برسند علاوه بر آن هر چقدر از سن یک دامنه بگذرد، اعتبار لینک‌های آن بیشتر می‌شود و در نتیجه زودتر به نتیجه مثبت می‌رسند ولی باز این پروسه هم نیازمند کمی صبر است.

طراحی سایت و ساختار آن

بخش‌های دیگر یک وب سایت مثل یو آر ال‌های آن جزء مواردی هستند که نقش تأثیرگذاری روی رتبه و ترافیک سایت دارند. موبایل فرندلی بودن سایت بسیار مهم است چرا که امروزه بیشتر کاربران با گوشی وارد موتور‌های جست و جو می‌شوند بنابراین نمایش صحیح صفحه بر روی موبایل بسیار مهم است. حجم فایل CSS و جاوا اسکریپت از فاکتور‌ها و عامل‌های دیگری هستند که در سئو تأثیر مثبت دارند و بهتر است تا آنجا که امکان دارد حجم این فایل‌ها کاهش یابد.

محتوای سئو شده

یک محتوای سئو شده می‌تواند سرعت رتبه‌بندی یک صفحه را به شدت تغیر مثبت دهد و می‌تواند موجب افزایش حداقل ۸ درصدی ترافیک سایت شود. بنابراین صرف زمان برای تولید محتوا و ایجاد یک محتوای با کیفیت و یونیک و سئو شده در زمانبندی سئوی شما تأثیر بسزایی دارد. در واقع سئوی سایت بدون داشتن یک محتوای عالی یک امری ناممکن است.

لینک‌سازی

لینک‌سازی هم جزء موارد چالشی یک سایت است. بهترین راه برای ایجاد یک لینک‌سازی درست، تهیه یک محتوای با کیفیت است که به وسیله لینک‌سازی در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته شود. لینک‌سازی داخلی هم باعث می‌شود که نرخ پرش کاهش یابد و همچنین خزش سایت شما بهبود پیدا می‌کند. لینک‌سازی باید اصولی انجام شود. شما می‌توانید با استفاده از ابزار‌هایی تمامی بازخورد‌های حاصل از لینک‌سازی خود را رصد کنید.

جمع‌بندی

همانطور که در این مقاله گفتیم مدت زمان سئو سایت به عامل‌ها و فاکتور‌های مختلفی بستگی دارد و نمی‌توان برای همه‌ی سایت‌ها یک چیز کلی گفت و یک مدت زمان مشخص و تعیین شده ندارد. پروسه رشد یک وب سایت می‌تواند بسیار کند اتفاق بیوفتد ولی با رعایت نکاتی که در این مقاله گفته شد شما می‌توانید زمانبندی سئوی سایت خود را بهبود ببخشید.

شما چه امتیازی به محتوا می‌دهید! 🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

مشاوره و تماس رایگان

نیاز به طراحی سایت دارید؟!

آماده پاسخگویی
بـه شما هستیــــم

مقالات مشابه

فیلد های "*" اجباری هستند

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

درصورت ثبت اطلاعات تماس، کارشناس ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فیلد های "*" اجباری هستند

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

درصورت ثبت اطلاعات تماس، کارشناس ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

فیلد های "*" اجباری هستند

این قسمت برای اهداف اعتبارسنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند.

درصورت ثبت اطلاعات تماس، کارشناس ما در اسرع وقت با شما تماس خواهند گرفت.

ثبت درخواست مشاوره رایگان